شورای اسلامی شهر گرگان

تبلیغ، مصرف و برند سازی کالای ایرانی الزام خود اتکایی ملی است

تبلیغ، مصرف و برند سازی کالای ایرانی الزام خود اتکایی ملی استرئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان از بررسی راهبردها و اقدامات فرهنگی در راستای حمـایت از کـالای ایـرانی طی هفتاد و

تبلیغ، مصرف و برند سازی کالای ایرانی الزام خود اتکایی ملی است

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان از بررسی راهبردها و اقدامات فرهنگی در راستای حمـایت از کـالای ایـرانی طی هفتاد و نهمین جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، فائزه عبداللهی با بیان اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی در تلاشیم که بازخورد آن را در جامعه بررسی کنیم، گفت: حمایت از کالای ایرانی، تبلیغات، خرید کالای ایرانی و مصرف آن به عنوان ضرورت عرق و افتخار ملی و نماید خوداتکایی و استقلال می باشد که باید مورد تئجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی در بسیاری از کشورها و مجامع خارجی نقش بسزایی در پیشرفت جامعه و حمایت از قشر کارگر را به همراه داشته است، افزود: نشان دادن و برجسته سازی استفاده از کالای ایرانی همراه با درج تولیدات استانی در سایت اداره کل استاندارد جهت اعتماد سازی عمومی نیز از جمله موضوعات مورد تاکید در این جلسه بود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای نقش زنان در خانواده برای مصرف کالای ایرانی و اصلاح تفکر مصرف کنندگان برنامه ریزی کرد، خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط تحریم بایستی در بحث فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی در حمایت از قشر کارگر و بسیاری از موارد دیگر همگی همت جدی داشته باشیم و یک باور ملی در این قضیه بوجود آوریم و یک فرهنگ عمومی برای استفاده از کالای ایرانی ایجاد نمائیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه باید اطلاعات دقیقی را نسبت به شناسایی وضعیت زنان سرپرست خانوار که نیازمند حمایت می باشند، ایجاد کنیم؛ اظهار داشت: در این مسیر اولین گام این است که با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری و استفاده از نظرات اندیشمندان از فضاهای شهری بهره گرفته و تبلیغات و فرهنگ سازی نماییم.

عبداللهی ادامه داد: باید با تعامل ادارات مختلف مثل کار و تعاون، صنعت و معدن و همچنین برنامه ریری آموزش و پرورش جهت فرهنگ سازی در نسل جدید ترویج مشارکت عمومی در حمایت از کالای ایرانی با استفاده از ظرفیت گروه های مردمی، اصناف، دانشگاه ها، هنرمندان، در جهت حمایت از تولید آثار، محصولات و نشان های تجاریو فرهنگی با رویکرد ایرانی و اسلامی ایجاد کنیم.

وی افزود: باید سایتی را اداره استاندارد تعریف کنیم که مردم با مراجعه به آنجا مطلع شوند که چه کالاهایی استاندارد و کیفیت دارند و از آن کالای ایرانی خرید نمایند.

 عبداللهی تصریح کرد: در این جلسه که با حضور نماینده آموزش پرورش، دفتر امور بانوان شهرداری، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، اداره استاندارد وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد بر ضرورت پیگیری مواردی از جمله تعامل همه جانبه ادارات و نهادهای دولتی، استاندارد سازی نیازهای جامعه، اطلاع رسانی عمومی از مزیت های حمایت از کالای ایرانی و تاثیرگذاری آن بر رونق تولید، تشکیل کمیته ای در این راستا و برند سازی کالای ایرانی و بالابردن کیفیت آن تاکید شد.

 

 


منبع محتوا | @805a1860

محتوای مشابه

نظرات شما